29 kwietnia, 2024

Jak uniknąć pułapek marketingowych przy kuszących promocjach?

2 min read
Kiedy promocje na alkohol są najbardziej korzystne?

Sprzedawcom zależy na tym, aby sprzedać jak najwięcej, dlatego też wykorzystują różnego rodzaju techniki mające nas skłonić do zakupu produktów, które nie zawsze są nam potrzebne. Specjaliści od marketingu zastawiają więc na nas różne pułapki. Warto je poznać – to bowiem jedyny sposób, aby skutecznie ich unikać.

Jakie pułapki marketingowe stosowane są najczęściej?

Pułapki te czyhają na Ciebie już przy wejściu. Aby zrobić zakupy, musisz wziąć oczywiście wózek. Z pewnością zauważyłeś, że mają one spore rozmiary – to celowy zabieg, który sprawia, że myślisz, że jeszcze czegoś Ci brakuje, w efekcie wrzucasz do niego kolejne produkty. Jako narzędzie reklamy wykorzystywane są też zapachy – w sklepach spożywczych często pachnie świeżym pieczywem, trudno się na nie wówczas nie skusić. Marketingowcy chętnie wykorzystują też dźwięki – w wielu supermarketach z głośników płyną natarczywe reklamy. Do często stosowanych pułapek marketingowych zalicza się też reklamy porównawcze – produkty porównywane są w taki sposób, aby jeden z nich wydał Ci się gorszy, w efekcie wybierzesz ten, który kosztuje więcej. Alkohole należą do tych produktów, na które promocje w wielu dyskontach i supermarketach organizowane są stosunkowo często. Promocje na alkohole dotyczą oczywiście tylko wybranych produktów.

Kiedy promocje na alkohol są najbardziej korzystne?

Promocje na alkohol są doskonałą okazją do tego, aby ulubiony trunek konkretnej marki kupić nawet kilkanaście procent taniej. Musisz jednak uważać, gdyż nie wszyscy sprzedawcy są uczciwi – zdarza się, że promocja tak naprawdę wcale nią nie jest. Dobrze byłoby, abyś wiedział, jak była wcześniejsza cena interesującego Cię przecenionego trunku. Jest to dzisiaj łatwym zadaniem, gdyż od pewnego czasu sprzedawcy muszą informować o tym, jaka była cena przecenionego produktu w ciągu ostatnich trzydziestu dni przed promocję. Jeśli interesują Cię promocje na napoje alkoholowe, z ofertami zapoznaj się jeszcze przed wyjściem na zakupy – możesz to zrobić w domu, korzystając z internetowych wersji gazetek reklamowych. Pamiętaj też, że droższe produkty zawsze umieszczane są na wysokości wzroku. Jeśli nie zamierzasz kupić konkretnego trunku, sprawdź, jakie alkohole stoją na wyższych i niższych półkach – z pewnością znajdziesz na nich wódkę, piwo bądź inny napój w niższej cenie. Sprawdź też, czy dana promocja na alkohole Ci się opłaca – zastanów się, czy naprawdę potrzebujesz dwóch butelek wódki, sprawdź, czy nie bardziej korzystny będzie zakup jednej litrowej butelki zamiast dwóch mniejszych.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.